Címkék

airwaves (1) american express (1) best magazin (1) blaupunkt (1) budapest bank (3) cappy (2) cib bank (2) coca cola (3) cws (1) dacia (1) eon (1) fiat (1) ford (1) gastroyal (1) google (1) heineken (1) honda (1) index (1) k&h bank (1) kika (1) kinder (2) knorr (1) kozel (1) közhasznú (1) mcdonalds (1) medve (1) mercedes (1) michelin (1) microsoft (2) miele (1) milka (1) mio (1) mkb bank (1) netpincér (1) ofotért (2) orbit (1) otp bank (1) pannon (4) pepsi (1) peugeot (1) pick (1) raid (1) renault (2) rexona (1) rtl klub (1) skoda (1) soproni (1) t com (1) t online (2) vilmos (1) vodafone (3) volkswagen (1) volvo (1)

T-Online - Hétmilliós bírság

2008.03.31. 01:40 reklamzabalo

Pont a legutóbbi T-Online reklámnál veséztük ki a jó és rossz reklám fogalmát. Rengeteg kritikát kapok, amikor egy reklámot, mint reklámot negatívan minősítek.

Lehet egy reklámnak nevezett kisfilm akármennyire vicces, vagy szórakoztató, ha nincsen reklámértéke, ha csak egy jót nevetünk rajta, tudjuk, hogy milyen hülye az egyik szereplője, de fogalmunk sincs arról, hogy mit is reklámoz valójában!? Laikus szemmel tényleg csak az jön le elsőre, hogy élvezem a reklámot, akkor ez egy jó reklám. De nem minden esetben a néző számára legélvezetesebb reklámnak van a legjobb reklámértéke, ez csak egy tényező, a sok közül.

A reklámérték elnyomása lehet szándékos is, de legtöbb esetben hiba. Nagyon gyakori az, amikor egy szolgáltatás reklámjában a tájékoztatás, úgymond, szakszóval kifejezve "nem teljeskörű". Ezt nevezi a köznyelv "apróbetű"-nek.

Egy ilyen apróbetűs, hiányos tájékoztatásért csípte most fülön a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a T-Online-t. Történt ez 2006-ban, amikor az említett T egy igen erős reklámkampány keretein belül ADSL szolgáltatására 1 hónapos, teljesen díjmentes, és következmények nélküli próbalehetőséget kínált, bárki számára.

A próbahónap után valóban szabadon lemondható volt a szolgáltatás, de azt "elfelejtették" közölni, hogy a Magyar Telekom kereskedelmi feltételei szerint a felmondást követő három hónapig nem minősülünk majd új fogyasztónak.

Súlyosbító körülményként kezelték azt, hogy a reklámot hosszú időn át sugározták, míg enyhítő körülmény volt az, hogy az elkövetett jogsértés nem volt súlyos. Majd mindent összevetve a bírság összegét 7 millió forintra állapították meg.

Ez az összeg egy ilyen kaliberű cégnek körülbelül annyit jelent, mint egy normál embernek egy parkoló büntetés, sőt talán még annyit sem, röhögve kifizetik, főleg annak tudatában, hogy ennek több(ezer)szörösét keresték meg ezen a kampányon.

Érdekesség még ezzel a sztorival kapcsolatban, hogy engem is felhívtak, ajánlották a szolgáltatást, én meg úgy voltam, ha ingyen van, miért ne, rögtön meg is rendeltem, először szóban, majd be kellett mennem az egyik T-Pont-ba, ezt is megtettem, sorszámot húztam, kivártam a soromat, aláírtam mindent, és vártam egy hónapot, majd megkaptam a levelet, hogy "Sajnálatos módon az Ön lakhelyén ADSL szolgáltatás kiépítésére nincs lehetőség.". Hát kapjátok be, gondoltam...

Nem is tudom most mit mondanék, ha a T-Online nem találja ki nekem ezt a remek szlogent!?

T-Online, gratulálok!

Szólj hozzá!

Címkék: t online

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamzabalo.blog.hu/api/trackback/id/tr33404017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása